wtorek, 6 maja 2014

Siegburg

W dniach 16-21 marca byliśmy w ramach  Comeniusa w niemieckiej miejscowości Siegburg, co można przetłumaczyć zamek nad Sieg,czyli zamek nad rzeką Sieg . Mieszkaliśmy u  Fynna Schmitza(czyt. Szmica). Po przyjeździe spotkaliśmy się z Fynnem i pojechaliśmy do jego domu. Pierwszego dnia(środę)Fynn i jego mama oprowadził nas po domu. Drugiego(czwartek)mieliśmy lekcje z Niemcami, a po powrocie do domu Fyna, zrobili grilla. Mogliśmy spróbować kiełbasę turyngijską i nurberdzką(niem. Thüringar Und Nurbergar Wurst) . Przedostatni dzień (piątek) był najciekawszy, ponieważ była jakby olimpiada międzynarodowa z mieszanymi drużynami, a później zwiedzaliśmy Michaelsberg, czyli górę Michała z średniowiecznym klasztorem. Niestety mogliśmy tylko obejść zamek, ponieważ klasztor jest zamknięty. Z góry widzieliśmy drugą co do wielkości fabrykę (chyba) farb i większość miasta. Ostatniego dnia (sobota) zwiedzaliśmy Kolonię. Najpierw zwiedziliśmy muzeum, a później przejechaliśmy autobusem na drugą stronę Renu. Tam widzieliśmy między innymi: katedrę kolońską, budynek WDR, czyli telewizji niemieckiej, oraz jeśli dobrze zrozumiałem kolejkę liniową nad Renem. Wyjazd był bardzo ciekawy.