czwartek, 11 kwietnia 2013

Z pamiętnika Kuby ;)

WŁOCHY  2013

11.03.2013r.-17.03.2013r.  pojechaliśmy do Włoch, w ramach wymiany między szkołami partnerskimi.

Najpierw wyjechaliśmy z Opola do Warszawy na lotnisko „Okęcie”, skąd wylecieliśmy samolotem do Rzymu. Gdy dolecieliśmy, poszliśmy odebrać swoje bagaże. Później pojechaliśmy autobusem pod stację metra. Metrem dojechaliśmy do stacji, gdzie obok był nasz hotel. Następnie doszliśmy do hotelu, gdzie się rozpakowaliśmy i odsapnęliśmy. Gdy już się zebraliśmy na parterze poszliśmy na pizzę. Po pysznej pizzy poszliśmy zwiedzać część Rzymu. Tam zobaczyliśmy „Fontannę Di Trevi” i  Schody Hiszpańskie. Później poszliśmy na bardzo dobre lody. Następnie wróciliśmy do hotelu i poszliśmy spać. Na następny dzień jechaliśmy otwartym autobusem obok różnych zabytków. Widzieliśmy między innymi: Coloseum, rzekę Tybr, itp. Później poszliśmy na Plac Św. Piotra i tam  weszliśmy do Bazyliki. Następnie poszliśmy na pizzę, a później szukaliśmy autobusu. Gdy znaleźliśmy autobus poszliśmy na kolację. Na kolacji były trzy rodzaje makaronów, kto chciał mógł sobie zamówić deser.  Po deserze wróciliśmy do hotelu i poszliśmy spać.

W trzecim dniu wstaliśmy wcześnie, aby nie spóźnić się na samolot do Bari. Gdy dolecieliśmy do Bari pojechaliśmy autokarem do miasta Martina Franca na połowie obcasa (patrząc na mapę Włoch). Tam poszliśmy do szkoły, gdzie przyjechali Niemcy i Anglicy. Później przydzielono nas do odpowiednich rodzin. Byliśmy dwa dni u rodzin, ale chodziliśmy też do szkoły na specjalne zajęcia.

W sobotę rano pożegnaliśmy się z rodzinami i z miastem Martina  Franca i wróciliśmy do Rzymu  na jeden dzień.  W niedzielę pojechaliśmy na lotnisko „Ciampino” i wróciliśmy do Polsk,i do Opola.

Bardzo mi się podobała ta wycieczka i chciałbym pojechać tam jeszcze raz.